bij het scheepvaartmuseum

bij het scheepvaartmuseum
Als schipper van het V.O.C. schip de Amsterdam

donderdag 6 december 2018

We live the life we love! Deel 4 - Pasen 1986



Dit zijn losse verhalen uit het voorjaar van 1986 na afgemonsterd te zijn van de Zuiderzee

Deel 4 - Pasen 1986


Op Goede Vrijdag meerde Jans Bokking rond koffietijd af, hij had zin in een praatje en bleef mee eten; Groningse rijsttafel.
Het gesprek ging uiteraard over waar we nu onze boodschappen zouden gaan doen. Hij ging naar Zwartsluis: 'Daar is ook nog een kleine kruidenier bij de sluis, hij is tevens parlevinker. Hij neemt vaak gerookte producten van mij af.'
Smit kon de tractor de komende dagen missen. Hij wilde graag tweede Paasdag na de koffie naar Darp rijden. Eén keer laden die dag en tegen het einde van de middag weer terug. Als wij hem dan zouden willen helpen.
'Zijn we dan om vier uur terug Jans?' was mijn vraag.
'Dan wordt het om acht uur op de tractor,' zei Jans, 'jullie kunnen op de wielkasten van tractor zitten. (Hij was vergeten erbij te zeggen: 'Neem iets voor onder je kont mee.')

Tweede Paasdag
Jans reed binnendoor over Klosse, Kolder en Bovenboer naar Darp. We kregen wel pijn in onze kont van het zitten in die stalen stoeltjes boven die wielkasten.




Bij thuiskomst onder het douchen zei Hilary: 'Je gaat vanavond na Schoterzijl Janna en mijn billen masseren Peter.'
'Wie doet die van mij?' vroeg ik.
'Domme vraag,' hoorde ik zeggen, 'je hebt hier geen keus. Je mag raden wiens handen het zijn en dat is het.'


Volgende blog: Hout en zo


Recht zo die gaat!
F.L..Woodleg